Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Alle varer kan ikke være med i vores online katalog, men vi påtager os at fremskaffe stort set alt inden for elektronikindustrien. Bemærk at der kan være mindre prisforhøjelser hvis enkelte restordre skal fremskaffes omgående og derfor ikke kan hjemtages til samme fordelagtige pris.
Hvis det er meget vigtigt, at en varer svarer til billedet så kontakt os, for at få dette bekræftet.

Bestilling
Kan ske via telefon, mail eller online. Telefonen er åben mandag-fredag mellem 8:00 og 16:00.
Vores internetshop er åben hele døgnet og er en hurtig, sikker og nem måde at søge oplysninger på og bestille varer hos os. 

Betaling
Kontokunder og kunder der bestiller med EAN-nummer: 20 dage netto fra fakturadato. Alle momsregistrerede virksomheder/institutioner kan normalt oprettes som kontokunde. Send en e-mail til EL-SUPPLY, med oplysninger om CVR nummer/EAN nummer og alle adresseoplysninger. Vi sender en e-mail tilbage med login og password til hjemmesiden. I tilfælde hvor vi skal hjemtage specialkomponenter i stort antal, kan det forekomme at vi kræver forudbetaling på 50% af fakturabeløbet. Der er som udgangspunkt ikke returret for kontokunder og kunder der bestiller via EAN-nummer. (B2B kunder)

Privatsalg og salg til ikke kontokunder
Man kan benytte kortbetaling eller Mobilepay m.m.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke gebyrer for kortbetaling på el-supply.dk. Vi anbefaler, at man benytter kortbetaling eller Mobilepay, da beløbet først hæves på kortet, når varen afsendes. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Frimærker modtages ikke som betaling.

Specialkomponenter hjemtages ved bestilling.

Priser
Alle priser kan vises inkl. eller ekskl. moms. Dette vælges i topmenuen til højre Privat | Erhverv.
Hertil lægges forsendelsesomkostning. For konto-/EAN fakturaer forbeholdes ret til at påligne et faktureringsgebyr på kr. 25,00 ved ordrer under kr. 100,00 netto. Dette gebyr opkræves kun ved kassesalg og ikke ved onlineordre.

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne i takt med pris-/kurs-ændringer udefra.
Ekstra rabatter: gives i flere tilfælde. F.eks. ved rammeaftaler, større leverancer, leveringsaftaler m.m.

Priserne gælder, hvis ikke andet er angivet, for 1 stk. For metervarer (kabler o.l.) gælder, hvis ikke andet er angivet, pris pr. meter. Hvis prisen er for mere en 1 stk./1m. vil det være beskrevet på varen. f.eks. "MONTERINGSTRÅD STIV SORT Ø=0.5mm 10m ENKELKORET" eller "100 stk. 10 OHM KULMODSTANDE"

Vi gør alt vi kan, for at forene god service med billige priser. Vi gennemgår konstant vores priser og retter også priserne nedad. Finder du en pris, hvor vi er dyrere end sammenlignelige leverandører, så kontakt os. Måske skal vores pris rettes.

Levering
EL-SUPPLY anvender PostNord til at få fremsendt dine varer.

Ved pakkeforsendelse skelnes der mellem privat- og erhvervspakke. Privatpakker afleveret på din adresse koster kr. 75,- inkl. moms. Privatpakker leveret til nærmest postudlevering eller pakkeboks, hvor du så selv skal afhente forsendelsen koster kr. 55,- inkl. moms. Bestiller du til levering på en erhvervsadresse er prisen kr. 62,- (inkl. moms).

Ved ordrer under kr. 30,00 inkl. moms vil forsendelsen være kr. 10,- højere. Det betyder at
Privatpakker afleveret på din adresse koster kr. 85,- inkl. moms.
Privatpakker leveret til nærmest postudlevering eller pakkeboks koster kr. 65,- inkl. moms.

Kontokundebestillinger og bestillinger med EAN-nummer påføres gældende forsendelsesomkostning.

Bestillinger foretaget inden kl. 12:00 sendes normalt samme dag, såfremt varerne er på lager. Vores forsendelser er for det meste ude dagen efter bestilling øst for Storebælt, og efter to dage vest for Storebælt.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til:

EL-SUPPLY APS
Industrivej 2
3730 Nexø
Tlf: 5649 4444
salg@el-supply.dk

eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du købt flere varer hos EL-SUPPLY, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom at de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for, at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten. Fri fragt bliver ikke berørt af en fortrydelse, kun mængderabatter på de enkelte varer.

Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret for kontokunder og kunder der bestiller via EAN-nummer. (B2B kunder)

Følger af fortrydelse
Hvis kunden udøver fortrydelsesretten i aftalen, refunderer vi alle betalinger modtaget fra kunden, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af kundens eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om fortrydelse denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller kunden har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Kunden returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor kunden har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Kunden skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

EL-SUPPLY ApS
Industrivej 2
3730 Nexø

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vedlæg venligst en detaljeret beskrivelse af fejlen og eventuelt hvordan fejlen opstår.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Forbehold
Vi gør opmærksom på at de fleste illustrationer er nedfotograferede og ikke målfaste. Vi forbeholder os ret til at ændre priser og udbud i kataloget efter behov. Varerne forbliver vores ejendom indtil fuld betaling har fundet sted.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi videregiver kun dine personoplysninger Postnord, for at din bestilling kan leveres. Vi videregiver ikke personoplysninger til andre end den valgte speditør. 

Ved betaling med  betalingskort sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder. el-supply.dk har ikke adgang til dine kortoplysninger.

Personoplysningerne registreres hos EL-SUPPLY og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Opbevaring sker for at administrere vores garantiforpligtelser og for at overholde dansk regnskabslov.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på el-supply.dk er El-Supply ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@el-supply.dk

Det eneste der er registreret hos EL-SUPPLY, efter levering af en ordre til en ikke kontokunde, er en kopi af fakturaen i vores bogholderi. Vi kan ikke søge på navn eller adresse på ikke kontokunder efter ordren er faktureret.

Klageadgang for forbrugere  

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til EL-SUPPLY via salg@el-supply.dk eller via telefon 5649 4444. Hvis det ikke lykkes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.)

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

https://naevneneshus.dk 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformularen

Handelsbetingelserne er senest opdateret 09.04.2024